Güçlü bir bağışıklık sistemine sahip olmak için düzenli ve dengeli beslenmeye, yeterli miktarda sıvı almaya, kaliteli protein tüketmeye, vitamin, mineral ve antioksidanlardan zengin beslenmeye çalışmalıyız. Yeterli uyku, stresten uzak durmak, egzersiz yapmak da güçlü bir bağışıklık sistemi için dikkat edilmesi gereken unsurlardandır. 

Bağışıklık sistemini kuvvetlendirmek için düzenli ve dengeli beslenmeye çalışarak yeterli vitamin ve mineral almak, antioksidan kapasitesi yüksek gıdalar tüketmek gerekmektedir. Omega-3 içeriğinden dolayı haftada en az 3 gün balık tüketmek, C vitamini yönünden zengin mevsim meyve ve sebzelerine ağırlık vermek, probiyotik içeren kefir, yoğurt gibi hayvansal gıdaları ve çinkodan zengin deniz ürünleri, et ve yumurta gibi besinleri de yeterli miktarda almaya çalışmak gerekmektedir. Vücut direncinin artırılması ve metabolizmanın düzgün bir şekilde çalışabilmesi için su tüketimine özen göstermeli, günde en az 8-10 bardak su içmeye gayret edilmelidir.

Dokularımızın oksijensiz kalması bağışıklık sistemimiz için olumsuz bir etkiye sahiptir. Dokularda oksijen azalması durumu zararlı yağların hücre içinde depolanmasına sebebiyet verdiğinden, oksijeni bol ortamlarda bulunmak hem mikroplarla buluşma riskini azaltır hem de sağlam bir bağışıklığa katkıda bulunur. 

Bağışıklık sistemini etkileyen diğer bir unsur ise kaliteli ve yeterli uykudur. Uyurken salgılanan serotonin hormonu, enfeksiyonlara karşı daha hızlı ve etkili yanıt verilmesine yardımcı olur. Bu nedenle günde 7-8 saat uyumaya gayret edilmelidir.

Bağışıklık sistemini zayıflatan unsurlardan stres, insan sağlığını bozarak hastalıkların oluşmasına da zemin hazırlamaktadır. Genel anlamda stres, vücudun normal işleyiş mekanizmasına zarar vererek çeşitli hastalıklara sebep olduğundan mümkün olduğunca stresten uzak durmak gerekir.